"Onze klanten houden van een auto die 500.000 euro kost”

1j geleden | Frédéric De Backer

De baas van Rolls-Royce vertelt over het commerciële succes van zijn merk.

Vorig jaar brak Rolls-Royce zijn leveringsrecord met 6.021 auto's (+8%) in vijftig markten over de hele wereld. En de orderportefeuille is bijna vol tot eind 2023. Het is in deze context dat Torsten Müller-Ötvös, de baas van het merk, sprak met onze Britse collega's van Autocar. Het eerste wat hij zei was dat Rolls-Royce niet op zoek is naar meer volume, maar zich concentreert op zijn marges en winstgevendheid. "Wat belangrijk is, is de manier waarop we onze klanten benaderen en de manier waarop we zaken met hen doen. Onze klanten vinden het leuk dat een auto 500.000 euro kost, omdat het een exclusieve club is. Dat is het getal dat onze exclusiviteitscriteria bepaalt, niet of we er 6.000 of 6.500 in een jaar hebben verkocht."

“Als een garderobe”

De baas van Rolls-Royce legt verder uit dat "het niet nodig is om iets superfunky of supertechnologisch te verkopen, want daar hebben klanten andere auto's voor. Ze weten wat ze aan hun Ferrari, hun Rolls-Royce, hun Koenigsegg, hun Ford F-150 pick-up hebben... Het is als een garderobe: voor elke gelegenheid een auto." Dat heeft inderdaad veel weg van een andere planeet...

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in