Dit is de gloednieuwe Renault Espace. En hij is helemaal anders!

1j geleden | Nicolas Morlet

Net toen je dacht dat het model ten dode was opgeschreven toen de vijfde generatie eind vorig jaar werd stopgezet, keert de Renault Espace nog voor een zesde keer terug. Maar wel in een compleet nieuw jasje.

Schudde de vijfde generatie Espace de monovolumelook waarmee het model geschiedenis maakte, van  zich af dan is deze editie alweer anders. De Espace is nu een echte SUV. Meer nog, hij is zelfs niets minder dan een uitgerekte versie van de Austral. Hij is met precies 21 centimeter langer om de totale lengte op 4,72 meter te brengen.

Verlengde versie van de Austral

Om de esthetische harmonie te bewaren, zijn de gewonnen centimeters verdeeld over de wielbasis en de achteroverhang. De achterklep, die dezelfde lichten en algemene uitstraling heeft als de Austral, loopt hier minder schuin af dan bij zijn kleinere broer. Dit om meer hoofdruimte te garanderen voor de twee passagiers die in de bagageruimte kunnen plaatsnemen.

Ja, deze Espace kan zeven passagiers aan boord vervoeren. Aan de andere kant vermindert de overstap in de SUV-wereld de modulariteit en toegankelijkheid van de stoelen op de derde rij. En passagiers op de tweede rij hebben niet langer individuele stoelen: ze moeten het nu stellen met een klassieke 60-40-bank. Gelukkig kan de bank nog steeds over 20 centimeter in twee delen worden geschoven, zodat de ruimte voor passagiers of bagage kan worden gemoduleerd. Met de derde rij opgeklapt varieert het volume van 477 liter tot 677 liter, en tot 1.714 liter met de stoelen neergeklapt.

Het interieur is in grote lijnen identiek aan dat van de Austral. De kwaliteit van de afwerking is opmerkelijk, net als het dubbele 12 duim grote scherm voor het instrumentenpaneel en de multimedia. Dit laatste, verticaal geplaatst, omvat standaard zowel Google-toepassingen (Play, Maps, Assistant, enz.) als Waze.

Bij de lancering deze zomer worden drie afwerkingen aangeboden: Techno, Esprit Alpine (sportievere presentatie en Alpine-badges) of Iconic. Er is één motor gepland: de 1.2l E-Tech hybride met 200 pk.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in