Mercedes test de GLC in extreme omstandigheden.

1mnd geleden

Wie het zware werk aankan, kan ook het lichte! In de laatste fase van zijn ontwikkeling moet de nieuwe generatie GLC zijn betrouwbaarheid bewijzen, zelfs in de moeilijkste weersomstandigheden. Het testterrein is Arjeplog in Zweden. Met besneeuwde en ijzige wegen, snijdende winden en temperaturen tot -30°C is dit hiervoor een ideale omgeving.

De GLC is al enkele jaren het bestverkochte model van Mercedes. De derde generatie zal dit succesverhaal in het najaar van 2022 voortzetten. Op het menu: een infotainmentsysteem van de tweede generatie, een gedigitaliseerd interieur, een meesturende achteras en nog veel meer. Onder de motorkap zal er keuze zijn uit een 1.999 cc grote viercilinder op benzine met maximaal 258 pk en 400 Nm, of een 1.993 cc grote viercilinder op diesel met maximaal 265 pk en 550 Nm.

Alle motoren zullen worden geëlektrificeerd met een in de transmissie geïntegreerde startdynamo van de tweede generatie, met een vermogen van 17 kW en een koppel van 250 Nm, in combinatie met een elektrisch systeem aan boord van 48 volt. De plug-inhybrides (twee op benzine, één op diesel) zullen ook op deze twee versies gebaseerd zijn, met een elektrische motor van de 4e generatie (100 kW - 440 Nm) geïntegreerd in de automatische 9G-TRONIC-transmissie. Voor deze plug-inmodellen kondigt Mercedes een elektrische actieradius van meer dan 100 kilometer in de WLTP-cyclus aan.

Mercedes test de GLC in extreme omstandigheden.
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in