Hybride versie voor de Nissan Juke

2j geleden

De kleine SUV erft een hybride aandrijflijn uit andere auto’s van de Renault-Nissan Alliantie. Die verbruikt 20% minder dan zijn "klassieke" equivalent op benzine.

De hybride aandrijflijn van de nieuwe Juke bestaat uit een benzinemotor van Nissan  met 94 pk en 148 Nm. Het elektrische luik ontwikkelt  49 pk en 205 Nm, terwijl Renault de 20 pk sterke startdynamo, de omvormer en het watergekoelde accuutje van 1,2 kWh levert, evenals de versnellingsbak.

Het resultaat? Een kwart meer vermogen dan de huidige benzinemotor van de Juke, met een vermindering van het brandstofverbruik tot 40% in de stadscyclus, en tot 20% in de gecombineerde cyclus. In de stad kan de Nissan uitpakken met een e-Pedal-functie. Deze maakt het mogelijk het rempedaal in veel gevallen onbenut te laten, dankzij de kracht van de elektrische recuperatie tijdens het vertragen. Door de accu verliest de bagageruimte 68 liter, zodat het volume nu 354 liter bedraagt. De Juke Hybrid gaat deze zomer in de verkoop.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in