Hier is eindelijk de super-SUV van Ferrari!

1j geleden | Nicolas Morlet

Enzo Ferrari draait zich vast om in zijn graf: voor de vader-stichter was een vierdeurs-Ferrari ondenkbaar! Maar sindsdien is er veel water onder de brug gestroomd, en overweldigd door het succes van luxe-SUV's heeft Ferrari eindelijk toegegeven. En het Italiaanse merk heeft geen half werk geleverd!

De Purosangue heeft weliswaar hetzelfde verhoogde uiterlijk, de randbescherming en de achterklep die hem zeer praktisch maakt, maar vertel de tifosi niet dat de Purosangue een SUV of een cross-over is! Volgens de fabrikant is het "de Ferrari van het dagelijks leven, waarmee je boodschappen doet, je kinderen van school haalt of gaat skiën". Om al deze situaties aan te kunnen, beschikt hij over dezelfde vierwielaandrijving als de GTC4Lusso, die hij vervangt. En het klopt dat hij met een bodemvrijheid van 185 millimeter verre van een extreme terreinauto is.

High-tech sportsfeer

Om in de cabine te geraken, gaan de elektronisch gestuurde achterdeuren open met een erg leuk effect! Binnenin zijn er vier zitplaatsen en een bagageruimte van 473 liter. De achterpassagiers zitten bekwaam in hun individuele zetels en krijgen voldoende ruimte. Maar de beste plaatsen bevinden zich vooraan! De bestuurder krijgt met het typische digitale stuurwiel en de meters van Ferrari, terwijl de bijrijder recht heeft op een 10,2 duim groot scherm met alle functies van de auto. De airconditioning kan worden geregeld met een knop die van het dashboard kan worden gelicht.

Twaalf cilinders

De Purosangue heeft een onderscheidend uiterlijk, gemodelleerd naar sportwagens met motor  voorin en met een profiel dat wordt gekenmerkt door de zeer lange motorkap. Die was nodig om de gloednieuwe V12-motor met 725 pk en 716 Nm, waarvan 80% beschikbaar is vanaf 2.100 tpm, te huisvesten! Dit raspaard van 2.033 kilo staat in slechts 3,3 seconden aan 100 km/u en gaat harder dan 310 km/u!

Unieke ophanging

De Italiaanse ingenieurs hebben hard gewerkt aan dit nieuwe model, zozeer zelfs dat 80% van de auto nieuw is! Wat dit project volgens Ferrari mogelijk maakte, is het complexe elektromechanische veersysteem, dat snellere aanpassingen mogelijk maakt dan met technologie gebaseerd op magnetische velden of lucht. Hij kan ook zonder antirolstangen. Een voordeel op het gebied van dynamiek en comfort.

Tegen een hoge prijs!

De Purosangue begint aan... 390.000 euro! Dat is een pak meer dan een Cayenne Turbo GT, een Lamborghini Urus of een Aston Martin DBX, die allemaal rond de 200.000 euro kosten.

Dit is blijkbaar geen probleem voor toekomstige klanten, want Ferrari laat al weten dat de orderboeken vol zijn! De eerste auto's zouden voor de zomer van 2023 geleverd worden.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in