Land Rover Defender, de nieuwe kip met gouden eieren

2j geleden

Het vernieuwen van een icoon als de Defender was voor Land Rover een heuse opgave, maar vandaag wordt duidelijk dat de constructeur de juiste beslissing heeft genomen. Gedurende het tweede semester van dit jaar werd de luxueuze SUV het op één na bestverkochte model binnen de Jaguar Land Rover groep.

Hoewel een aantal puristen de generatiewissel van de Land Rover Defender betreuren, spreken de verkoopcijfers in het voordeel van de strategen bij de Britse fabrikant. Van april tot juni werden 17.194 stuks van de stoere SUV verkocht en dat is slechts 428 voertuigen minder dan de Range Rover Evoque, de bestseller van de groep.

Los van het design, liggen nog andere factoren aan de basis van het succes dat de Defender geniet. Zo werd hij gelanceerd op de meest dynamische markten waarvoor hij werd ontwikkeld zoals de Verenigde Staten - waar het vorige model niet werd verkocht omdat het niet aan de veiligheidsnormen voldeed - en het Midden-Oosten.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in