Wees er snel bij voor deze verzamelaarsobjecten uit de jaren 90!

2j geleden

De meeste auto's uit de jaren 90 hebben net de verzamelaarsstatus bereikt. Sommigen hebben hun waarde zien stijgen, anderen minder. Dit is een kans om een goede deal te maken voor het te laat is.

Nog niet zo lang geleden waren sommige auto's die tussen 1990 en 1999 werden verkocht voor niemand interessant. Maar dat was vroeger. Legendarische machines zoals de Porsche 911 (993) Turbo zijn al heel lang begeerlijk, maar de rage voor auto's uit de jaren 90 op de verzamelaarsmarkt is nu heel tastbaar. Toch hebben verschillende auto's hun waarde het afgelopen jaar of twee zien stagneren of dalen.

Dit is het geval met de Ferrari 456 GT, waarvan de waarde in vier jaar tijd dramatisch is gedaald. Sinds 2018 heeft deze sublieme 2+2-coupé, gelanceerd in 1992, 10% van zijn waarde verloren. Maar we kunnen er zeker van zijn die - momenteel op een plateau van 66.000 euro - weer zal stijgen. Zoals bij wel meer onbeminde Ferrari's uit het verleden.

De wraak van de ongeliefden

De Aston Martin DB7 speelt ook in het register van de zo vertederende coupés die in hun tijd een betere persrecensie verdienden. De schoonheid van Gaydon, waarvan de rondingen de antieke onderbuik van de Jaguar XJS verbergen, neemt nu wraak. De zescilinderversie, die vanaf 1994 werd verkocht, wordt nu verhandeld voor een gemiddelde van 18.000 euro. Zo snel al kan je voor een geheimagent doorgaan! Voor de edele twaalfcilinderversie, daarentegen, moet je ongeveer 47.000 euro betalen.

Moderne nostalgie

Lang in de schaduw van de Porsche 911 Type 993, de laatste luchtgekoelde, begint de 911 Type 964 de aandacht te trekken. Het is immers de eerste 'nieuwe' 911, die het uiterlijk van het verleden combineert met moderne technologieën. De prijs van de 964 Carrera RS is de laatste jaren gedaald en begint nu pas weer te stijgen. Deze ware Supercup voor de openbare weg verkoopt voor een gemiddelde van 175.000 euro. De 964 Turbo, met een prijs van ongeveer 118.000 euro, volgt dezelfde trend.

Of de Honda NSX?

Maar misschien bezwijk je liever voor de charmes van de Japanse Ferrari, de Honda NSX zelf! Sinds enkele jaren speelt de Japanse auto met zijn VTEC V6 het jojospel. Momenteel zit de NSX in een dipje, hij wordt verhandeld voor ongeveer 63.000 euro. Gezien het aura van deze machine, waaraan Ayrton Senna nog heeft meegewerkt, zou het dwaas zijn hem af te wijzen.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in