Land Rover Defender 130: tot acht avonturiers!

1j geleden

Na de 90 en 110 voegt de 130 een nieuwe dimensie toe aan de Defender-familie met 8 echte zitplaatsen verdeeld over 3 rijen.

De nieuwe Defender 130 heeft een 34 centimeter langere carrosserie voor meer binnenruimte. Hij kan tot acht personen vervoeren over drie zitrijen in een 2+3+3-configuratie. De verlenging komt ook het laadvolume ten goede (van 389 tot 2.291 liter).

Binnenin is de Defender 130 uitgerust met een 11,4 duim groot Pivi Pro-aanraakscherm dat de belangrijkste functies van het voertuig bedient. Het systeem is uitgerust met het wereldwijde platform voor positiebepaling What3words, dat nauwkeurige navigatie aanbiedt, zelfs in de meest afgelegen gebieden. De What3words-technologie, die is ontwikkeld door een Brits bedrijf, verdeelt de wereld in 57 biljoen vierkanten van 3 x 3 meter en kent aan elk van deze gebieden een uniek adres van drie woorden toe.

Naast de klimaatregeling met vier zones maakt het Cabin Air Purification Plus-systeem, dat voor het eerst wordt toegepast op de nieuwe 130, gebruik van technologie die allergenen, ziekteverwekkers en virussen aanzienlijk neutraliseert en de cabine ontgeurt. Het CO2-beheer en het PM2.5-luchtfiltersysteem verbeteren ook het milieu door de kwaliteit van de binnen- en buitenlucht te bewaken en, indien nodig, te zuiveren om gezondere lucht voor de passagiers te garanderen.

Onder de motorkap zijn er alleen zescilinders met microhybride technologie: de P400-benzinemotor (400 pk - 550 Nm) en twee diesels, de D250 (249 pk - 600 Nm) en D300 (300 pk - 650 Nm). Alle worden gecombineerd met een automatische transmissie met acht versnellingen en intelligente vierwielaandrijving die samenwerkt met luchtvering voor extra comfort en efficiëntie. Bovendien kan de Defender 130 een aanhanglast tot 3 ton trekken.

De nieuwe Defender 130 is verkrijgbaar vanaf 89.200 euro.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in