De gloednieuwe Range Rover Sport: ook elektrisch!

1j geleden | Nicolas Morlet

Enkele maanden na de grote Range Rover is het nu de beurt aan zijn Sport-versie die van boven tot onder werd vernieuwd. Het model behoudt zijn karakteristieke profiel en terreincapaciteiten, maar het is onder de motorkap dat de grootste veranderingen plaatsvinden.

Net als zijn grote broer is de Range Rover Sport geen rebel op het gebied van styling. De algemene look blijft gelijk, maar de oppervlakken van zijn koetswerk zijn nu gladder, door intrekbare deurgrepen en full LED-koplampen. De achterkant verandert het meest, met een lichtstrip over de hele breedte in lijn met de jongste trend.

Het interieur is nog steeds een mix van hightech en ‘high fashion’, ditmaal gecentreerd rond het centrale 13,1 duim grote scherm, plus een een nog groter tweede exemplaar (13,7 duim) voor de bestuurder. Het comfort zal nog steeds van een zeer hoog niveau zijn dankzij de nieuwe stoelen en de verder verbeterde luchtvering, maar ook dankzij active noise control die de stilte aan boord verhoogt.

Krachtig en... elektrisch

De Range Rover Sport heeft nog steeds veel betere terreincapaciteiten dan zijn concurrenten, maar hij werd ook dynamischer dankzij een actief rolcontrolesysteem.

Wat de motoren betreft, zullen de klanten kunnen kiezen tussen benzine, diesel, plug-inhybride en zelfs een 100% elektrische variant in 2024. Voorlopig heeft het merk alleen de 510 pk sterke plug-inhybride versie onthuld, alsook de komst van een nieuwe 530 pk sterke V8 Twin Turbo.

De Range Rover Sport is vanaf vandaag te bestellen, met een basisprijs van 95.000 euro.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in