Keert Wiesmann terug?

2j geleden

In de familie van kleine fabrikanten die zich toeleggen op pure passie, halen we Wiesmann nog eens vanonder het stof. Van de radar verdwenen in 2014 is de veerkracht van het merk toch niet gebroken. Het doet voor de tweede keer een poging tot een comeback.

De kleine Duitse fabrikant Wiesmann, opgericht in 1988, kende tussen 2005 en 2014 (het jaar van het faillissement) zijn "15 minutes of fame" met zijn kleine, lichte roadsters badend in retrolooks en uitgerust met sportieve motoren van BMW M. Sommigen vergeleken Wiesmann met TVR of Morgan, maar dan met de strengheid en kwaliteit van een Duitser. Helaas volstond die goede reputatie niet om het voortbestaan van het merk te verzekeren. In 2014 sloot het de deuren.

Gekocht door een Britse investeerder, werd het merk in 2020 nieuw leven ingeblazen. Een nieuw project, de Gecko, werd gelanceerd. Dat heeft tot op heden niets concreet opgeleverd. Maar nu volgt een tweede project: Thunderbolt.

Ondanks de camouflage is goed te zien dat de stijl van deze roadster zeer trouw blijft aan wat we van het merk gewoon zijn. En dat is goed. We weten niet wat er onder de motorkap zit, maar we kunnen gerust gokken op een recente motor van BMW M. Niet de V8 van de M5 uit het Gecko-project - die doet niet echt meer mee -, maar zou het de uitstekende 3-liter-twinturbo van de M3/M4 kunnen zijn? Deze heeft alles wat een Wiesmann een Wiesmannn maakt: lichtheid.

Wordt vervolgd? Wellicht wel...

Tags: Insoliet
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in