Netflix werkt samen met General Motors voor volledig elektrisch rijden

1j geleden | Nicolas Morlet

De toekomst van de auto is elektrisch, als je de beleidsmakers en de meeste fabrikanten mag geloven, Europees of niet. Zo hebben de Amerikaanse reus General Motors en het streamingplatform Netflix een overeenkomst ondertekend om samen de elektrische auto te promoten.

Deze overeenkomst voorziet dat de elektrische auto's van General Motors een prominente plaats zullen innemen in de producties van het streamingplatform. Als je een fan bent van ‘What if’, ‘Sex Education’ of ‘You’, zul je meer elektrische auto's van Chevrolet, Cadillac, Corvette of zelfs Hummer zien in deze series.

 Meer duurzame mobiliteit bevorderen

Netflix verklaart deze keuze dat het wenst om meer duurzame mobiliteit te promoten, terwijl het voordeel voor General Motors - welja - duidelijk is. Deze samenwerking zal de zichtbaarheid van de modellen aanzienlijk vergroten zodat de groep uit Detroit zijn doel kan bereiken om tegen 2025 zijn elektrische voertuigen financieel rendabel te maken.

 De deal zal niet meteen het Europese publiek aanspreken, want alleen de Corvette en Cadillac worden nog in kleine hoeveelheden verkocht op het oude continent sinds Chevrolet zich in 2013 opsplitste. Maar het zal er wel toe bijdragen dat de elektrische auto wat meer gemeengoed wordt.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in