Lancia vertrouwt op digitale technologie voor zijn comeback

1mnd geleden | Nicolas Morlet

Het Italiaanse merk Lancia, dat zich in 2017 helemaal terugplooide op zijn thuismarkt, maakt een doorstart in Europa. De eerste details van deze renaissance beginnen zich af te tekenen, en zullen een sterke online aanwezigheid inhouden. De Belgen zullen een van de eerste gegadigden zijn.

Het in september 2021 aangekondigde tienjarenplan gaat in 2024 van start met de nieuwe Lancia Ypsilon, ongeveer 4 meter lang, die tot het B-segment behoort. In 2026 komt er een grote SUV van ongeveer 4,6 meter lang, waarmee het merk het populairste segment van Europa kan betreden. In 2028 zal de nieuwe 4,4 meter lange 'Delta' worden geïntroduceerd, "een gebeeldhouwde, gespierde auto met geometrische lijnen die autoliefhebbers in heel Europa zal aanspreken".

Er is echter nog steeds een netwerk nodig om deze auto's te verkopen. België is een van de vijf "pionierslanden" die het merk heeft uitgekozen voor zijn terugkeer, samen met Frankrijk, Nederland, Spanje, Luxemburg en Duitsland. Meer nog dan de omvang van de markt zegt Lancia zich bij haar selectie te hebben gebaseerd op de criteria gehechtheid aan de Italiaanse cultuur, het belang van het B-segment (het segment van de stadsauto's), en de relevantie van de online verkoop.

Dit laatste punt is belangrijk omdat de fabrikant verwacht ongeveer 50% van zijn auto's rechtstreeks via het internet te verkopen. De tweede helft zal worden verkocht door een netwerk van 100 dealers in 60 Europese steden.

Lancia vertrouwt op digitale technologie voor zijn comeback
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in