Is dit het einde van de 'kleine' Mercedes?

1mnd geleden | Nicolas Morlet

Mercedes zal in de komende jaren een nieuwe strategie volgen, waarbij voorrang wordt gegeven aan de waarde en niet langer aan het volume van de verkochte auto's. Een groot deel van de investeringen zal gaan naar luxemodellen, terwijl de toegankelijke modellen lijken te verdwijnen.

Mercedes is van plan 75% van haar toekomstige investeringen te besteden aan haar meest luxueuze modellen. Duurdere modellen, waarvoor de winstmarges hoger zijn. Doel is de verkoop van het topgamma (S-Klasse, GLS en AMG in het bijzonder) de komende 5 jaar met 60% te verhogen. De fabrikant verwacht derhalve een marge van 12% tot 14% te behalen, afhankelijk van de marktomstandigheden.

Dit besluit zal derhalve onvermijdelijk een vermindering van het gamma kleine modellen met de ster tot gevolg hebben. De A-Klasse en zijn afgeleiden (A Sedan, CLA, CLA Shooting Brake, GLA, GLB, B-Klasse) worden teruggebracht van 7 naar 4 modellen.

Anderzijds zal de fabrikant nog meer exclusieve auto's aanbieden door de lancering van een nieuw "Mythos Series"-programma. "Deze auto's - die in kleine aantallen worden geproduceerd - zullen exclusief ter beschikking worden gesteld aan de trouwste liefhebbers en verzamelaars van Mercedes-Benz. Elke auto in de Mythos-serie zal ernaar streven zijn plaats te verdienen in het historische pantheon van het merk", aldus de fabrikant.

Is dit het einde van de 'kleine' Mercedes?
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in