Zelfs mobiliteit heruitvinden doet Citroën anders

2w geleden | Nicolas Morlet

Nadat Citroën met de kleine AMI een nieuwe vorm van mobiliteit aan zijn gamma heeft toegevoegd, kijkt het alweer verder vooruit. De Franse fabrikant stelt de CV20 voor, een groot elektrisch "skateboard" dat allerlei soorten capsules kan dragen voor de meest uiteenlopende toepassingen.

De CV20 bestaat uit een grote module met vier sferische wielen, ontwikkeld door Goodyear en ontworpen voor aandrijving door elektromotoren. Hij is volledig autonoom, maar "alleen uitgerust met technologieën die al bestaan binnen de groep", legt Pierre Leclercq uit, de Belg die verantwoordelijk is voor het design van het merk.

 

De vier cilinders van dit platform zijn voorzien van modules, aanpasbaar voor elk gebruik. "Voor de presentatie hebben we besloten om drie ideeën op te bouwen uit de ongeveer vijftig die we hadden," legt de ontwerper uit. Voor elk van hen werd een partnerschap gesloten met spelers die totaal onbekend zijn met de wereld van de mobiliteit: Accor Hotel via zijn merken Pullman en Sofitel, en JCDecaux.

 

Drie stijlen, drie sferen

 

"Sofitel en Voyage" is een kleine, luxueuze suite, met een comfortabele sofa. Het is een luxueuze pendeldienst voor klanten die bijvoorbeeld van de luchthaven naar hun hotel moeten geraken. Maar zie het gerust ook als een uitbreiding van de Sofitel-ervaring buiten het hotel, een stijlvol bezoek aan de mooiste delen van de stad.

 

"Pullman Power Fitness" is niets minder dan een mobiele fitnessruimte, met aan boord een roeimachine en een hometrainer. De muziek en het licht passen zich aan de moeilijkheidsgraad van de work-out aan, waarvan de prestaties in 3D kunnen worden gevolgd dankzij projecties op de zijkanten van de "pod".

 

"JCDecaux" is een "mobiele bushalte. De bus komt niet langer naar je toe, maar is een halte die met je meegaat", aldus de heer Leclercq. Het is ontworpen in nauwe samenwerking met de leverancier van straatmeubilair, integreert en moderniseert het bushokje. Er is zelfs gedacht aan rolstoelgebruikers.

 

Partners aantrekken

 

Citroën geeft toe dat de CV20 momenteel slechts een vrijdenkend concept is, een broedmachine van ideeën binnen het Urbain Collëctif, zoals het merk dat graag noemt. De bedoeling is om nieuwe partners aan te trekken en vooral de aandacht van de autoriteiten van grote steden te trekken met een vernieuwend idee op dit scharniermoment in de geschiedenis van de mobiliteit.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in