Wat zit er onder het racepak van de Porsche Mission R?

1w geleden | Nicolas Morlet

Porsche presenteerde op het autosalon van München dit studiemodel. Maar achter deze visie op een toekomstige elektrische raceauto schuilt misschien wel meer.

Mission R is zijn naam. Eerlijk gezegd, het zet de toon. Met zijn enorme aerodynamische hulpstukken en niet minder enorme wielen, schreeuwt deze concept uit alle macht 'circuit'.

Die attributen en gigantische wielen zijn ook nodig om de auto aan de grond te houden. Porsche heeft het namelijk over twee elektromotoren, één met 435 pk voor de voorwielen, de andere met 653 pk voor de achterwielen. Dit moet het mogelijk maken de 0-100 km/u in 2,5 seconden en een top van meer dan 300 km/u te halen.

Ware aard?

Wij zien er meer in. Om te beginnen herinneren we ons dat Porsche enkele jaren geleden een concept presenteerde met een gelijkaardige naam: de Mission E, nu bekend als de Taycan. Onder het racepak zien we ook een vrij realistisch design, dat in de lijn ligt van dat van de Taycan. Tenslotte maakt het persbericht veel te veel vergelijkingen met de huidige Cayman om onschuldig te zijn. Bijvoorbeeld dat de Mission R korter, breder en lager is dan de compacte coupé.

Komaan, dit kan geen toeval zijn: wat de Mission R wérkelijk voorstelt, is een voorproefje van een toekomstige elektrische Porsche Cayman. Wedden dat?

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in