Volkswagen ID.5 is strakkere ID.4

3w geleden

Volkswagen breidt zijn ID-gamma uit met de ID.5, de productieversie van de conceptauto die op het laatste autosalon van München werd onthuld. Als sportuitvoering GTX krijgt hij een gespierde aandrijflijn.

Nu elektrische SUV's een gevestigde waarde zijn op de markt, beginnen fabrikanten er ook “coupéversies” van af te leiden. De nieuwe Audi Q4 Sportback en de Volvo C40 zijn voorbeelden van zulke gestroomlijnde versies van respectievelijk de Q4 en XC40 en nu volgt ook Volkswagen met deze ID.5.

Aan technische kant zijn er alvast geen verrassingen. De ID.5 is gebouwd op het MEB-platform en heeft afmetingen vrij vergelijkbaar met die van de ID.4: 4,599 millimeter in de lengte tegenover 4,584 millimeter voor het donormodel. Ondanks zijn gestroomlijnde dak heeft de ID.5 achterin maar één centimeter hoofdruimte minder in de aanbieding, waardoor hij nog steeds over een uitstekende interieurruimte beschikt. De koffer is zelfs iets groter. Met 549 liter biedt hij zes liter meer dan de ID.4.

Op details over het motoraanbod moeten we nog even wachten. Maar tenzij er een grote verrassing is, zouden we de 170 en 204 pk sterke motoren in combinatie met  achterwielaandrijving moeten terugvinden. Er komt ook een GTX met 299 pk en vierwielaandrijving dankzij twee elektromotoren.

De marktintroductie is gepland voor begin volgend jaar.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in