Thunderball zet Wiessmann terug op de kaart

1j geleden | Frédéric De Backer

Het Duitse merk biedt 's werelds eerste elektrische roadster aan.

Met zijn twee elektromotoren (één achteraan, de andere in het midden) die niet minder dan 680 pk en 1.100 Nm aan de achterwielen doorgeven, kan de Wiesmann Thunderball in 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u spurten en 500 kilometer rijden voordat hij zijn batterij moet opladen. De T-vormige accu bevindt zich onder de vloerplaat langs de transmissietunnel voor een optimale gewichtsverdeling en een zeer laag zwaartepunt.

Carrosserie uit koolstofvezel

Het vergde een klaar inzicht van de Wiesmann-ingenieurs om de grote accu en de elektromotoren in zo'n compacte auto te passen. Dit verklaart waarom de twee stoelen ver naar achteren staan. De kers op de taart: dankzij de carrosserie van koolstofvezel bedraagt het totale gewicht slechts 1,7 ton, wat erg laag is voor een elektrische auto. Er zijn verschillende snellaadopties beschikbaar. De prijs van dit alles? 300.000 euro.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in