Skoda Karoq begint aan tweede etappe

1mnd geleden

Vier jaar na zijn lancering is de Skoda Karoq onder het mes gegaan. Grote revoluties zijn er niet, wel een verfijndere stijl en nieuwe technologieën.

Met meer dan een half miljoen verkochte exemplaren sinds zijn lancering is de Karoq een onmiskenbaar succes voor Skoda. Aan zijn stijl doet de facelift maar weinig, het is vooral de voorkant die zich onderscheidt met slankere lichten die meer ruimte geven aan de nieuwe zeshoekige grille. De nieuwe lichtsignatuur introduceert ook leds voor alle verlichtingsfuncties, met matrixtechnologie (real-time aanpassing van de lichtbundel) als optie.

De achterlichten en -bumper zijn ook opnieuw ontworpen, net als de spoiler, die langer is geworden voor een betere aerodynamica. Daarnaast debuteren er velgen (tot 19 duim) met Aero-afwerking voor minder turbulentie alsook twee nieuwe carrosseriekleuren.

Duurzamer interieur

Het interieur van de Karoq is nog altijd bijzonder ruim en flexibel (bagageruimte van 588 liter) en kan worden uitgerust met een ecopakket waarbij wordt gebruikgemaakt van veganistische en/of hergebruikte materialen. Zo is de bekleding gemaakt van gerecycleerde petflessen en zijn de armleuningen bekleed met micro-suède. De stoelen hebben ook geheugeninstellingen. Een digitaal instrumentenpaneel van 8 duim is nu standaard, met een groter display (10,25 duim) verkrijgbaar als optie.

Bekende motoren

Er zijn geen veranderingen onder de motorkap, waar de Karoq nog steeds op klassieke motoren rekent: 1.0 TSI (110 pk), 1.5 TSI (150 pk) of 2.0 TSI (190 pk) in benzine; 2.0 TDI (116 pk en 150 pk) in diesel. De krachtigste motoren worden standaard geleverd met vierwielaandrijving, en alle versies behalve het kleine benzineblok bieden de keuze tussen een handgeschakelde zesbak of een gerobotiseerd zeventraps met dubbele koppeling (DSG).

Skoda Karoq begint aan tweede etappe
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in