Maserati MC20 Cielo: haarsplittende schoonheid

3w geleden | Nicolas Morlet

Maserati heeft de cabrioletversie van zijn MC20 onthuld, genaamd Cielo, wat in het Italiaans gewoon ‘hemel’ betekent. De toepasselijke naam verraadt meteen zijn belangrijkste kenmerk: een doorschijnend dak dat de blauwe hemel in alle omstandigheden laat verschijnen.

De Maserati Cielo is inderdaad de spyderversie van de MC20. Van opzij is het verschil tussen de twee maar moeilijk te zien, omdat de integratie van het dak perfect is uitgevoerd. De twee modellen zijn identiek tot aan de voorruitstijl, maar het volledige achterste gedeelte is herontworpen.

Tot 50 km/u vouwt het dak zich in 12 seconden op in een speciale ruimte achter de passagiers, zonder de bagageruimte te belemmeren. Er zit nog 100 liter achterin en 50 liter voorin. Meer dan genoeg voor een romantisch weekend, waartoe de Cielo ongetwijfeld uitnodigt!

In de hardtop zit ook glas. Hierdoor hebben de passagiers zicht op de hemel, zelfs in gesloten modus. Daaraan dankt het model dan ook zijn naam. Maar via een toets op het centrale scherm kan de bestuurder het in een kwart seconde tot 97% donkerder maken.

De 3.0l V6-motor met 630 pk en 730 Nm is overgenomen van de coupé. En aangezien het dak en de extra carbonverstevigingen maar 65 kilo toevoegen aan het totaalgewicht van de auto, blijft de spurt onveranderd: minder dan 3 seconden van 0 tot 100 km/u en een topsnelheid van ongeveer 324 km/u.

Zoals vaak het geval is met cabrioversies, zegt Maserati dat de Cielo minder prestatiegericht is dan de coupé. Hij zou dus iets comfortabeler op de weg en iets minder bruut door het verkeer laveren.

Nog exclusiever dan de coupé is de Maserati MC20 Cielo ook duurder: 30.000 tot 35.000 euro meer. De prijs van exclusiviteit. Dat telt vooral voor de speciale lanceringseditie, waarvan slechts 100 exemplaren worden geproduceerd.

Maserati MC20 Cielo: haarsplittende schoonheid
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in