Man betaalt een fortuin om Tesla aan te klagen tijdens de Superbowl

1j geleden | Nicolas Morlet

Gisteren stond de Superbowl LVII op de agenda, de finale van het american-footballkampioenschap. Het meest bekeken sportevenement ter wereld is een fantastische showcase voor adverteerders, die een fortuin uitgeven aan reclamespots. Eén verrassing daartussen was dit jaar ontworpen om de kijkers de excessen van Tesla aan te tonen.

Elk jaar brengt de Superbowl meer dan 100 miljoen kijkers samen voor hun televisiescherm. Merken en adverteerders proberen tijdens het evenement zo goed mogelijk voor de dag te komen. Op voorwaarde dat ze hun portemonnee opentrekken: een spot van 30 seconden uitgezonden tijdens de finale kost tot 7 miljoen dollar. Dat is 200.000 dollar per seconde!

Niet genoeg om Dan O'Dowd af te koelen, een computeringenieur gespecialiseerd in onfeilbare en onkraakbare software. En een felle tegenstander van Tesla, zoals u zich kunt voorstellen. Als oprichter van de Dawn Project-beweging, die tot doel heeft "computers echt veilig te maken voor de mensheid", wil hij simpelweg dat het autonome rijsysteem van de Amerikaanse fabrikant wordt verboden.

Dit was het centrale thema van de zondag uitgezonden video: met schokkende beelden van gevaarlijke manoeuvres, het negeren van verkeersborden, het rijden op de tegenovergestelde rijstrook en kinderen die worden overreden door Tesla-auto's in de "Full-Self Driving"-modus, illustreert de man de gevaren van een autonoom systeem dat niet voldoende is uitgerijpt. Hij hoopt dat de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) - die al verschillende ongevallen met Tesla-auto's onderzoekt - het systeem gewoon zal verbieden.

Dit is niet de eerste keer dat de man probeert een vuist te maken, want hij had al een volledige pagina in de New York Post gekocht om het systeem van het Amerikaanse merk aan de kaak te stellen.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in