Maak kennis met de gloednieuwe Nissan X-Trail

1j geleden | Nicolas Morlet

Het is alweer de vierde generatie die Nissan van zijn grote SUV afleidt. De nieuwe X-Trail deelt veel van zijn technologie met de Qashqai, en voegt daar extra ruimte, raffinement en vermogen voor de hybride motor aan toe.

Het is druk bij Nissan. De lancering van deze X-Trail komt een paar weken voordat de langverwachte Ariya zijn debuut in de showrooms maakt, de eerste elektrische SUV van de fabrikant, en vlak na het introductie van de Nissan Qashqai met zijn verbazingwekkende half-elektrische, half-thermische e-Power-motor. Deze technologie wordt trouwens ook gebruikt in de nieuwe X-Trail, die een beetje extra vermogen toevoegt en van 190 pk 204 pk maakt.

Ga je voor de e-Force, dan krijg je zelfs nog iets meer, te weten 213 pk, dankzij een tweede elektromotor op de achteras die de auto vierwielaandrijving verleent. In beide gevallen worden deze elektromotoren aangedreven door een 1,5 liter grote benzinemotor (156 pk) die als generator fungeert. Het motorengamma wordt vervolledigd door een 1,5 liter-benzinemotor met 163 pk, die altijd gekoppeld wordt aan de automatische versnellingsbak X-Tronic.

Beide versies worden aangeboden in een carrosserie met vijf of zeven zitplaatsen, met een bagageruimte van 585 liter of de mogelijkheid om twee extra passagiers tot 1,60 m lang te vervoeren. De indeling van het interieur blijft in grote lijnen gebaseerd op dat van de Qashqai.

Het dashboard is dan ook eerder klassiek, met een 12,3 duim groot scherm, gekoppeld aan een digitaal instrumentenpaneel en een head-updisplay in de voorruit. Alles zit aangekleed in kleuren die eigen zijn aan het model. Hij heeft ook een vernieuwd Pro-Pilot-systeem dat de snelheid van de cruisecontrol automatisch aanpast aan de limieten die gelden op de snelweg.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in