Test Ducati Streetfighter V2

1w geleden

Er is hier geen sprake van het vergelijken van deze Ducati en de BMW S1000R. Een Ducati rijd je niet toevallig, maar uit passie en een BMW S1000R heeft niets af te dingen op zijn concurrenten.

De V2 is iets rustiger dan de V4S, maar met "slechts" 152 pk onder het zadel gedraagt hij zich redelijker. Hij maakt veel lawaai, de zithoogte is hoog, je wordt goed ondersteund op het stuur en hij verwarmt je dijen, zoals enkel een thermostaat op 180°C dat kan. Terug op het circuit van Mettet dankzij de Mertens Riding School op 18 en 19 augustus, vertrok ik met een serene geest op het bochtige parcours.

Ik herinner me vroeger, toen het applaus maar niet ging liggen wanneer een Italiaanse "V" de tribunes passeerde. Tegenwoordig heeft de persoon die het meest geïnteresseerd is in mijn getimede passages een decibelmeter in zijn handen. Een Streetfighter wordt steeds stiller, maar stoot nog steeds een paar decibels uit. Ronde na ronde leer ik snel dat, als ik niet door de meer dan 200 pk sterke motoren wil worden losgereden, ik moet proberen zo snel mogelijk naar 8.000 tpm te gaan en dan door te schakelen bij 11.000 tpm. De quickshifter werkt goed, hoewel hij soms wat onnauwkeurig is tussen 2 en 3. Gelukkig zorgt de elektronica ervoor dat ik beide wielen aan de grond kan houden. Opnieuw mik ik de rijhulpjes in de maximale stand, erop gebrand om de achterband niet te laten slippen of het voorwiel ter hoogte van mijn helm te vinden tijdens de acceleraties bij het uitkomen van bocht 10. Ik heb geen klachten over de ophanging of de beet van de remklauwen. Een beetje meer precisie zou beter zijn geweest, maar het is nog steeds goed. Het belangrijkste is dat je je niet concentreert op het ingaan van de bocht, maar op het uitkomen ervan. Als je dit advies toepast, red je jezelf vaak uit de moeilijkste situaties! Ik kwam dicht in de buurt van een stijve nek, maar ik ging terug naar de pitbox omdat ik het grote stuur waardeerde, dat een steviger grip mogelijk maakt dan de gebruikelijke positie die achter de kuip verborgen zit.

Conclusie

Deze Streetfighter V2 is best aangenaam, maar wat sensatie betreft, is het beter om naar de V4S te kijken.

Sterke punten

  • Mooie afwerking en kwaliteit van de materialen
  • Gewillige motor boven 3.000 tpm
  • Efficiënte rijhulpjes

Ducati Streetfighter V2

  • Motor: 90 L-twin, 4-takt, watergekoeld, 2-takt, desmodromisch, 8 kleppen, 955 cm3
  • Vermogen: 153 pk bij 10.750 tpm
  • Koppel: 103,5 Nm bij 9.000 tpm
  • Brandstoftank: 17 liter
  • Zithoogte: 845 mm
  • Gewicht (TFT): 200 kg
  • Prijs : 17.390€ (€)
Test Ducati Streetfighter V2
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in