Citroën verkocht meer dan 500 AMI’s dit jaar

3w geleden

De Citroën AMI, gelanceerd in 2020, is een groot succes in België. Meer dan 500 voertuigen van het merk zijn er dit jaar verkocht. Het elektrische fenomeen van het jaar stopt niet met verbazen.

Hoe kunnen we de toekomst van de auto ontwerpen in onze steeds drukkere stadscentra? De Citroën AMI heeft misschien het antwoord. Met zijn lengte van 2,41 meter en breedte van 1,39 meter is deze vierwieler een groot succes. Deze betaalbare, wendbare en zeer compacte auto, die slechts een halve parkeerplaats in beslag neemt, is de bestverkochte quadricylce in ons land, met een marktaandeel van bijna 50% in dit segment. Citroën denkt met deze stadswagen helemaal opnieuw na over de uitdagingen van de mobiliteit van morgen.

Er is ook een utilitaire versie gelanceerd: My Ami Cargo. Zowel professionals als particulieren hebben deze innovatieve auto nu in gebruik genomen. Hij is praktisch voor korte trajecten en voor licht vervoer binnen bedrijven en biedt een actieradius van 75 kilometer. Toegankelijk vanaf 16 jaar, zou deze Citroën snel jouw nieuwe vriend - ‘ami’, zoals ze dat in het Frans zeggen - kunnen worden. 

Het succes van de AMI ligt ook in zijn aparte verkoopkanalen. Zoals enkele geselecteerde Fnac-winkels, waar klanten hem kunnen ontdekken om hem daarna on line te kopen. De elektrische revolutie is aan de gang.

Citroën verkocht meer dan 500 AMI’s dit jaar
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in