Autofabrikanten verlaten Twitter na overname door Elon Musk

1j geleden | Nicolas Morlet

Vorige week kreeg Elon Musk eindelijk zijn zin en kocht het sociale netwerk Twitter. Autofabrikanten reageerden snel door massaal hun advertenties van het platform te halen. De rijkste man ter wereld is ook CEO van een van hun belangrijkste concurrent: Tesla.

Volgens Automotive News, met de hulp van Reuters en Ad Age, liet de reactie van autofabrikanten niet lang op zich wachten na de aankoop van Twitter door Elon Musk. De belangrijkste autoconcerns, concurrenten van Tesla, hebben hun reclameaankopen opgeschort, althans tijdelijk. Dit is met name het geval voor Volkswagen en General Motors, terwijl de anderen - Nissan, Hyundai-Kia enzovoort - zeggen dat zij "de situatie in de gaten houden" terwijl zij wachten op meer duidelijkheid over de richting die de nieuwe CEO aan het platform zal geven.

Ford en Honda hebben momenteel geen betaalde reclame op Twitter, en zeggen dat ze geen plannen hebben om het in de nabije toekomst te gebruiken. Alleen Stellantis is "waakzaam" en overweegt voorlopig geen veranderingen, maar blijft "alle sociale media waarbij haar merken betrokken zijn, controleren".

Elon Musk zal deze adverteerders, die ook concurrenten zijn, dus snel gerust moeten stellen als hij de reclame-inkomsten, die naar wij aannemen aanzienlijk zijn, wil behouden.

Tags: Mobiliteit
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in