Dacia herdoopt zijn logo en imago

2j geleden | Nicolas Morlet

Een ander logo en een nieuwe merkidentiteit: de Roemeense fabrikant ruilt zijn "lagekostenimago" in voor een "robuust" zelfbeeld.

 

Het nieuwe speelt een centrale rol in de nieuwe visuele identiteit van het merk en wil "robuustheid en stabiliteit" uitstralen. Het ontwerp van de letters is bewust minimalistisch - de D is een omgekeerde C - als om visueel de "spaarzame en slimme geest van het merk" te belichamen. Deze twee letters vormen ook het embleem van het merk "als twee stukken die met elkaar verbonden zijn en samen de schakel van een ketting vormen".

Deze geometrische opdruk van het logo geeft de opeenvolging van letters een mechanisch geïnspireerde beweging.

Verder wisselt Dacia zijn blauwe merkkleur voor kakigroen. Het merk hoopt zo de nabijheid van de natuur op te roepen, "een gebied waar Dacia-voertuigen hun capaciteiten ten volle benutten, zoals de iconische Duster". De nieuwe kleur zal in de communicatie worden gebruikt met de kleuren Dark Khaki, Terracotta en Sand.

Het nieuwe imago wordt vanaf juni geleidelijk aan wereldwijd uitgerold.

 

Tags: Dacia

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in