Toyota trekt zijn advertenties op de Olympische Spelen in

2mnd geleden

Als sponsor van de Olympische Spelen van Tokio heeft Toyota beslist al zijn reclamespots in te trekken. Het merk wil zich distantiëren van het evenement, dat door de Japanse bevolking sterk wordt bekritiseerd in een tijd waarin de Covid-19-epidemie het land opnieuw in een versmachtende greep heeft.

De Olympische Spelen van Tokyo "2020", die al een jaar waren uitgesteld wegens de Covid-19 pandemie, zullen over een paar dagen eindelijk plaatsvinden, zij het achter gesloten deuren. Het is de enige optie voor de organisatoren omdat het aantal besmettingen in het land te sterk stijgt. De meerderheid van de bevolking gaat echter niet akkoord. De publiek opinie vindt dat afgelasting van de Spelen de enige uitweg is.

Geconfronteerd met protest, en in de hoop zijn imago te redden, besloot Toyota alle tijdens het toernooi geplande reclamespots te annuleren. En Akio Toyoda, president van het concern, zal niet aanwezig zijn bij de openingsceremonie, die op 6 augustus in "klein" comité  wordt gehouden: naar verwachting zullen minder dan duizend mensen aanwezig zijn.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in