Renault Trafic gaat aan de stekker

4d geleden | Nicolas Morlet

Terwijl de Kangoo en de Master al lang beschikbaar zijn in 100% elektrische versies, bleef de Trafic voorlopig zijn oude koers varen. Niet langer zo. Ook de middelgrote bestelwagen krijgt een batterij-aangedreven variant.

In navolging van de nieuwe elektrische Kangoo E-Tech heeft Renault de komst van de Trafic E-Tech aangekondigd. Hij is uitgerust met dezelfde elektromotor van 90 kW (122 pk) die wordt aangedreven door de 52 kWh-batterij van de grote Master Van. Deze combinatie geeft hem een WLTP-bereik van 240 kilometer. Hij kan worden opgeladen tot 22 kW in wisselstroom (AC) of 50 kW in gelijkstroom (DC) aan een openbare laadpaal.

De praktische mogelijkheden blijven vrijwel identiek aan de versies met verbrandingsmotor. Er worden twee lengtes aangeboden (5,08 of 5,48 meter) voor een nuttig volume van 5,8 of 8,9 m³ en tot 1,1 ton laadvermogen. De elektrische Trafic kan een aanhangwagen van 750 kilo trekken, en is ook verkrijgbaar met een open chassis.

Dit is een nieuwe concurrent die het al behoorlijke aanbod aan voertuigen in dit segment aanvult. Denken we maar aan de gloednieuwe Ford E-Transit Custom, de Maxus e-Deliver 3 en de ID.Buzz Cargo.

Renault Trafic gaat aan de stekker
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in