Mercedes-AMG C43 4Matic: minder cilinders, meer vermogen

3w geleden

De 2,0 liter-viercilinder met elektrische turbocompressor van AMG, die onlangs werd geïntroduceerd onder de motorkap van de Mercedes-AMG SL 43, is nu ook verkrijgbaar in de C-Klasse.

Deze viercilinder-met-spierballen heeft in de C-Klasse meer vermogen en koppel gekregen dan in de SL. Hij ontwikkelt 408 pk en 500 Nm, tegenover 381 pk en 480 Nm in de roadster. Ter herinnering: de turbocompressor kan elektrisch worden aangedreven door de boordnetvoeding op 48 volt mochten de uitlaatgassen niet voldoen (maar ook om de druk peil te houden tijdens het afremmen). Dit moet een voorbeeldig reactievermogen waarborgen. Ditzelfde netwerk voedt ook de riemaangedreven starter-alternator. Dankzij de riemaangedreven startdynamo is in bepaalde rijsituaties een extra vermogen van 10 kW (14 pk) beschikbaar.

Al dit vermogen wordt op de weg gezet via de 4Matic-vierwielaandrijving (dynamische verdeling tussen voor en achter van 31/69). En dankzij de lanceercontrole duurt het slechts 4,6 seconden om van 0 naar 100 km/u te accelereren - drie tienden sneller dan in de SL 43. Naast stalen veren en speciale adaptieve dempers is de C-Klasse ook uitgerust met variabele stuurbekrachtiging en een gestuurde achteras.

Natuurlijk zullen muziekliefhebbers de V6 van het oude model missen. In dat opzicht moet het AMG-uitlaatsysteem voor de juiste akoestische begeleiding zorgen. Bovendien zal de optie AMG Real Performance Sound, die het echte motorgeluid in het uitlaatsysteem opvangt en via luidsprekers naar het interieur stuurt, de luisterervaring verder bijkruiden.

De C43 AMG komt er als sedan en stationwagon. Prijzen zijn nog niet beschikbaar.

Mercedes-AMG C43 4Matic: minder cilinders, meer vermogen
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in