Horch is terug na 65 jaar !

3w geleden

Audi lanceert een ultraluxueuze editie van zijn A8L (lange versie). Die zal Horch heten, naar een merk dat lang geleden is verdwenen. Het doet denken aan Maybach bij Mercedes.

De Audi A8L Horch, die werd ontworpen voor de Chinese markt, is gebaseerd op de laatste generatie van het vlaggenschip van het merk. Het heeft de naam van een Duitse fabrikant die bekendstond om zijn auto's van superieure kwaliteit en die samen met drie andere bedrijven versmolt tot Audi. Het merk is een van de vier ringen in het logo van Audi, dat ontworpen is als symbool van deze fusie.

Horch verdween in 1956, maar keert nu terug als uiterst geraffineerde versie van de lange A8 (onlangs overigens gefacelift). Deze is 5,45 meter lang en onderscheidt zich door verchroomde details en exclusieve 20-duimsvelgen.

Ook het interieur maakt een opstapje. Achterin zijn er twee mooie zetels met verstelbare rugleuningen, gescheiden door een middenconsole met een koelkast en een digitaal bedieningspaneel. Eersteklasleder met diamantmotieven, aluminium en kostbaar houtwerk maken de leefwereld binnenin helemaal af. In de rugleuningen van de voorstoelen zitten schermen verwerkt, terwijl een Bang & Olufsen-systeem de cabine omtovert in een concertzaal. De Audi is leverbaar met een mildhybride V6 met 340 pk en 500 Nm.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in